Kontakto su keliu plotas

Padangų paviršiaus plotas, turintis tiesioginį kontaktą su kelio danga, yra pažeidžiamiausia ir labiausiai dylanti padangos dalis. Didžiausią įtaką netinkamam padangos sąlyčiui su kelio danga turi nepakankamas arba per didelis oro slėgis padangoje, todėl privalu nuolatos sekti slėgį padangose ir bent kartą per mėnesį jį tikrinti.

Taip pat svarbu, kad ratų išvirtimas būtų ne per didelis nei į išorinę nei į vidinę pusę. Vizualiai matant, kad padangos apačioje kontaktą su kelio paviršiumi šoninės dalys turi didesnį nei centrinė, galima spręsti, kad padanga yra nepakankamai pripūsta arba dėl kitų priežasčių oro slėgis joje yra sumažėjęs. Jei padangos išlinkimas didelis, ir centrinė padangos dalis mažu plotu liečiasi su kelio danga – padangoje oro slėgis per didelis.

Taisyklingai pripūsta padanga savo paviršiumi turi tolygiai remtis į kelią. Dėl netaisyklingo padangos kontakto su keliu ploto padanga ne tik greičiau ir netolygiai dyla, bet didėja incidento ar akvaplaningo tikimybė.