Michelin Pilot Sport 4 S prieš Goodyear Eagle F-1 SuperSport – ilgalaikė apžvalga realiomis sąlygomis

Kiekvienu padangų komplektu buvo pravažiuota 1500 km, sumontavus jas ant e92 BMW M3 ir BMW M2, varžantis sausomis, drėgnomis, karštomis bei šaltomis sąlygomis. Abi padangos puikiai tinka keliui ir trasai, ir priklauso ypač aukšto našumo – UUHP (angl. ultra ultra high performance) klasei. Abiejų padangų sukibimas ir rezultatai sausoje ir drėgnoje trasose yra panašūs, taigi video daugiausiai apžvelgia esminius vairavimo ir pojūčių skirtumus tarp jų, važiuojant realiomis sąlygomis. Vertinami tokie aspektai kaip: komfortas, triukšmas, vairavimo jutimas ir grįžtamasis ryšys, vairuojant.

Vaizdo įrašas (Michelin Pilot Sport 4 S vs Goodyear Eagle F-1 SuperSport)

Nors skirtumai tarp padangų yra subjektyvūs, jie visgi yra.

Sausos sąlygos

Pirmas dalykas, kurį pastebite pakeitę vienas padangas kitomis yra tai, kad Michelin geriau sušvelnina kelio nelygumus bei mažiau trankosi, ypač važiuojant lėtai per dideles kliūtis, tokias kaip kelių duobės. Tačiau tai reiškia, kad normaliomis vairavimo sąlygomis, Michelin padangos perduoda mažiau informacijos per vairą. Goodyear jaučiasi labiau grublėtos ir trankios, jaučiami visi kelio nelygumai.  Taip pat Goodyear yra šiek tiek sunkiau valdomos, važiuojant lėtai, o pradėjus judėjimą, greičiau pasiekia sukimo momentą. 

To dėka M2 yra kiek staigesnis ir sportiškesnis. Pas Michelin pastebimas kiek lėtesnis vairo sukimo greitis, tačiau važiuoja gerokai lygiau, dėl to mašiną yra paprasčiau ištiesinti, net jai ir jaučiasi, kad ji kiek lėčiau sukinėjasi. 

Kiek paspaudus akseleratorių, prasideda įdomūs dalykai – atgalinis ryšys iš Goodyear tampa vis mažiau detalus priekyje. Tuo metu kai Michelin perduoda vis daugiau informacijos artėjant prie greičio ribos, Goodyear tampa kiek nestabilus, ko pasekoje tampa sunkiau įsukti į posūkius, kaip ankščiau buvo važiuojant Michelin padangomis.

Kontraversiška, tačiau ant galinės pakabos Goodyear jaučiasi kiek patikimesni. Važiuojant greičiau ir galinei pakabai kiek slystant, jautiesi patogiai, nes viskas vyksta lėčiau. Galbūt ne toks maksimalus Goodyear sukibimas yra gerokai linksmesnis.

Stabdymo išmatuoti kelyje yra neįmanoma, tačiau abi padangos yra tiesiog NEĮTIKĖTINOS. Subjektyviai, atrodo kad Michelin sukimba su keliu kiek geriau ir jaučiasi šiek tiek stabilesnės, visa tai matosi iš tikslingų bandymų visame pasaulyje. 

Abi padangos labai greitai įšyla sausomis sąlygomis, tačiau Michelin geriau prisitaiko prie šaltesnio oro, ypač kai varomi galiniai ratai.

Drėgnos sąlygos

Yra svarbu paminėti, kad šlapiame kelyje galima atlikti įvairius bandymus. Tačiau tai yra ganėtinai pavojinga ir juos beveik neįmanoma pakartoti. Taigi abi padangos yra LABAI stiprios drėgnomis sąlygomis. Vėlgi, Michelin gal kiek labiau saugios stabdant, tačiau trauka, bendrai paėmus, labai panaši, tai yra – nuostabi. Abi padangos rodo sukibimą visose šlapios trasos vietose, net ten kur rodos sukibimo neturėtų būti.

Verta paminėti, kad atliekant Teksaso testus, buvo nustatyta, kad Goodyear turi geresnius akvaplanavimo rodiklius, kai automobilis yra varomas galiniais ratais. Taip yra dėl to, kad galinės Michelin padangos turi siauresnius griovelius, ko nėra pas Goodyear.

Susidėvėjimas

Deja, bet patikrinti susidėvėjimą bandymų metu nepavyko, nes tinkamai atliekami tokio pobūdžio testai yra brangūs ir užtrunka daug laiko. Tačiau kitų bandymų metu matuojamas padangų susidėvėjimas parodo, kad Goodyear praktiškai pasivijo, o su kai kuriais raštais net ir pralenkė Michelin protektoriaus tarnavimo laiką. Todėl mes tikimės, kad ir šiuo atveju rezultatai būtų labai panašūs.

Išvados

Abejų padangų rezultatai yra neįtikėtinai panašūs. Michelin yra labiau išbaigtos, subrendusios, „suaugusios“. Goodyear yra kiek linksmesnės kelyje, mašina yra kiek labiau paklusni, žaisminga ir daugiau komunikuoja.

Visgi Michelin bendrai paėmus išlieka geresnėmis padangomis, tačiau skirtumas yra labai mažas. Ir nežiūrint į visą Michelin puikumą, Goodyear priverčia šypsotis. UUHP padangos turėtų būti žaismingos ir suteikti džiaugsmo ir čia Goodyear tikrai pirmauja.